♬ 올드 무드 팝/┗LIST D ~ F

David Gates(Bread) - If (브리드)

동천 푸른솔 2009. 8. 30. 18:51

 

If a picture paints a thousand words
만일 한장의 그림이 수많은 이야기를 그려낸다면

Then why can't I paint you
왜 나는 당신을 그릴 수 없을까요
The words will never show
내가 알게 된 당신을 결코 말로는
the you I've come to know
다 표현할 수 없을 거에요

If a face could launch a thousand ships
만일 겉으로 많은 감정들을 표현 한다면

Then where am I to go
난 어떤식으로 표현해야 할까요

There's no one home but you
내가 머물 곳은 당신밖에 없어요

You're all that's left me too
당신은 내가 가진 전부에요
And when my love for life is running dry
삶에 대한 애착이 시들어 갈 때면
You come and pour yourself on me
내게 다가와 모든 걸 내게 부어 주었죠 

 

If a man could be two places
사람이 동시에 두 장소에 있을 수 있다면
at one time I'd be with you
난 당신과 함께 있겠어요
Tomorrow and today
오늘도 내일도 영원히
Beside you all the way
당신 곁에 있겠어요

If the world should stop revolving

Spinning slowly down to die
세상이 천천히 돌다가 회전을 멈추어도

I'd spend the end with you
나는 마지막 순간을 당신과 보내겠어요

And when the world was through
그리고 세상이 끝나갈때

Then one by one
별들도 하나, 둘씩 사라져 가면
the stars would all go out
그때는  당신과 나는 함께
Then you and I would simply fly away
그저 훨훨 날아가면 되겠죠