♬ 올드 무드 팝/┗LIST J ~ L

Karla Bonoff - The Water Is Wide

동천 푸른솔 2009. 9. 6. 00:20

 

The water is wide, I can't cross over
And neither have I wings to fly
Give me a boat that can carry two
And both shall row, my love and
 I

바다가 너무 넓어 건널 수 없고
날아가려니 날개가 없네요
두 사람이 탈 수 있는 배를 주세요
내 사랑과 내가 노저어 건너가도록..

 

Oh, love is gentle and love is kind
The sweetest flower when first it's new
But love grows old and waxes cold
And fades away like morning dew

아, 사랑은 온유하고 사랑은 친절합니다
맨 처음 신선할 때는 곱디고운 꽃과 같지만
사랑이 낡으면 밀랍처럼 차가워지고
아침 이슬처럼 사그러듭니다..

 

There is a ship and she sails to sea
She's loaded deep as deep can be
But not as deep as the love I'm in
I know not how I sink or swim

배가 한 척 있어 바다로 노저어 갑니다
배에는 짐이 잔뜩 실려있습니다
하지만 내 사랑의 짐만큼은 아닙니다
내가 가라앉을지 뜰지 알지 못합니다..

 

The water is wide, I can't cross over
And neither have I wings to fly
Give me a boat that can carry two
And both shall row, my love and I
And both shall row, my love and

바다가 너무 넓어 건널 수 없고
날아가려니 날개가 없네요
두 사람이 탈 수 있는 배를 주세요
내 사랑과 내가 노저어 건너가도록
내 사랑과 내가 노저어 건너가도록