♬ 올드 무드 팝/┗LIST J ~ L

Linda Ronstadt - Long Long Time

동천 푸른솔 2009. 9. 16. 01:46

 

Love will abide,
take things in stride
Sounds like good advice
But there's no on-e in my sight

그래도 사랑은 남을 것이라고,
크게 마음먹고 살아가라고들 하지요.
그것이 좋은 위로처럼 들리지만
하지만 지금 내 곁에는 아무도 없어요.

 

And time washes clean
Love's wounds unseen
That's on-e someone told me
But I don't know what it means

시간이 모든 것을 씻어 줄 것이라고
그리고 사랑의 상처는 보이는 것이 아니라고
누군가 나에게 그렇게 말을 했지만
하지만 나는 그 말의 의미를 모르겠어요.

 

'Cause I've done everything I know
To try and make you mine
And I think I'm gonna love you for a long long time

그래서 나는 아주 오래 오래 당신을 사랑할 것 같아요.
왜냐하면 나는 당신을 내 사람으로 만들기 위해
내가 아는 모든 노력을 다했으니까요.

 

Caught in my fears,
blinking back the tears
I can't say you hurt me
When you never let me near

지금 나는 두려움에 사로잡혀서
돌아서서 눈물을 흘리고 있어요.
더 이상 내가 당신 곁에 머물 수 없다고 했을 때도
내 마음을 아프게 하고 있다고 말할 수 없었어요
.

 

And I never drew
on-e response from you
Or the way you felt about the girls you never know

나는 당신으로부터
어떤 반응도 느낄 수 없었어요.
그리고 당신이 결코 알 수 없는, 여자들에 대해서
어떤 식으로 당신이 느끼는 지에 대해서도요.

 

'Cause I've done everything I know
To try and make you mine
And I think it's gonna hurt me for a long long time

그래서 나는 아주 오래 오래 마음이 아플 것 같아요.
왜냐하면 나는 당신을 내 사람으로 만들기 위해
내가 아는 모든 노력을 다했으니까요.

 

Wait for the day,
you'll go away
Knowing that you warned me
Of the price I'd have to pay

우리가 서로 사랑하던
그 날이 다시 오도록 내가 기다려도
당신은 떠나갈 거예요.
내가 겪어야 할 아픔에 대해
내가 이미 당신에게 말했던 것을 다 알면서도

 

Life's full of flaws who knows the cause
Living in the memory of a love that never was

인생은 결코 존재하지 않았던 사랑에 대한 기억으로
살아가는, 알지 못하는 모순으로 가득 차 있어요

 

And I've done everything I know
To try and change you mine
And I think I'm gonna miss you for a long long time

그래서 나는 오래오래 당신을 그리워할 것 같아요.
왜냐하면 나는 당신을 내 사람으로 만들기 위해
내가 아는 모든 노력을 다했으니까요.

 

'Cause I've done everything I know
To try and make you mine
And I think I'm gonna miss you for a long long time

그래서 나는 오래오래 당신을 그리워할 것 같아요.
왜냐하면 나는 당신을 내 사람으로 만들기 위해
내가 아는 모든 노력을 다했으니까요.