♬ 올드 무드 팝/┗LIST J ~ L

Loreena McKennitt - The Dark Night Of The Soul

동천 푸른솔 2010. 12. 1. 23:24

Upon a darkened night
the flame of love was burning in mybreast
And by a lantern bright
I fled my house while all in quiet rest

어두운밤에
사랑의 불꽃이 내 가슴에 타고 있었어요.
그리고 만물이 고요히 쉬는 동안
밝은 랜턴 불로 나는 집에서 도망쳐나왔죠


Shrouded by the night
and by the secret stair I quickly fled
The veil concealed my eyes
while all within lay quiet as the dead

밤에 쌓여서
비밀의 계단으로 나는 빠르게 도망 나왔죠
만물이 죽은듯이 고요한 가운데
베일로 나는 눈을 감추었어요.


Oh night thou was my guide
oh night more loving than the rising sun
Oh night that joined the lover
to the beloved one
transforming each of them into the other

어두운 밤이였지만, 밤은 나의 안내자였죠
떠오르는 태양보다 더욱 사랑스런 밤
사랑하는 사람이
사랑받는 사람에게 맺어지는 밤
그들 자신을 서로 바꾸며 맺어지는 밤


Upon that misty night
in secrecy, beyond such mortal sight
Without a guide or light
than that which burned
so deeply in my heart

그 안개쌓인 밤에
비밀스럽게,그 운명의 저편에
안내자나 불빛없이
마음속에 깊숙히
탔었던 것을 구했어요


That fire t'was led me on
and shone more bright than
of the midday sun
To where he waited still
it was a place
where no one else could come

한낮의 태양보다
더욱 밝게 비추었던 그 불은
그가 기다렸던 곳으로 나를 인도 했어요
그곳은
아무도 올 수 없었던 장소였어요


Within my pounding heart
which kept itself entirely for him
He fell into his sleep
beneath the cedars all my love I gave
And by the fortress walls
the wind would brush his hair against his brow
And with its smoothest hand
caressed my every sense it would allow

그 만을 위해 간직해요
세차게 고동치는 내 마음 속에
향나무 아래 그는 잠들어 버렸어요
나는 나의 모든 사랑을 주엇어요.
그리고 요새같은 벽으로
바람은 그의머리를 이마까지 쓸어내리고
그 바람의 가장 부드러운 손으로
나의모든 감각을 어루만져 주어요


I lost myself to him
and laid my face upon my lovers breast
And care and grief grew dim
as in the mornings mist became the light
There they dimmed amongst the lilies fair

나는 그대에게 나를 빼앗겼어요.
나의 얼굴을 나의 연인의 가슴에 묻었어요
그러면 걱정과 근심이 희미해져가요.
아침에 안개가 빛이 되는 것처럼요.
걱정과 근심은 백합의 아름다움속에 희미해져요

 

 

'♬ 올드 무드 팝 > ┗LIST J ~ L' 카테고리의 다른 글

Lou Reed - Perfect Day  (0) 2012.05.23
Karla Bonoff - All My Life   (0) 2011.07.29
Jim Reeves - He'll Have To Go  (0) 2010.11.02
Juice Newton - Angel Of The Morning   (0) 2010.10.21
J.D. SOUTHER - YOU'RE ONLY LONELY  (0) 2010.08.28